Skręcony staw skokowy cz. 2 - PROBALANS - Studio Fizjoterapii Funkcjonalnej
Chcesz umówić się na wizytę?

Adres

Wysogotowo ul. Batorowska 11

Godziny Otwarcia

Pon - Pt: 7 - 20, Sb: 8 - 14

Skręcony staw skokowy cz. 2

Kiedy możesz bezpiecznie wrócić do sportu po skręceniu stawu skokowego? 

Warunki powrotu do treningów z obciążeniem po skręceniu stawu. 

  1. Brak bólu w ruchach wykonywanych przez Ciebie oraz fizjoterapeutę. 

Wszystkie ruchy, które wykonuje stopa powinny odbywać się bez bólu lub uczucia dyskomfortu. To samo dotyczy się ruchów wykonywanych stopą przez fizjoterapeutę. Kierunki ruchów stopy na zdjęciu. 

  1. Pełen zakresu ruchu w zgięciu grzbietowym.  

Ograniczone zgięcie grzbietowe po urazie zwiększa ryzyko ponownej kontuzji. Możesz je sprawdzić w teście ściennym, w którym sprawdzamy odległość palców od ściany. W teście kolano powinno dotknąć ściany, a pięta pozostać na podłożu. Odległość powinna być maksymalnie 10% krótsza niż w nodze bez urazu. 

  1. Stabilizacja jednonóż. 

Ze względu na uszkodzenie więzadeł po skręceniu pojawia się uczucie mniejszej stabilności w kończynie urazowej. Zweryfikuj czy stanie na jednej nodze z zamkniętymi oczami daje Ci takie same odczucie w obu nogach. 

  1.  Pozytywne przejście przez ostatnią fazę rehabilitacji – ćwiczenia plyometryczne wykonywane jednonóż. 

Ostatni etap powrotu do treningów zawiera ćwiczenia dynamiczne zawierające duża liczbę skoków na jednej nodze. Podczas wykonywania skoków jednonóż nie powinieneś odczuwać bólu, dyskomfortu lub niestabilności.

Wymienione wyżej warunki nie gwarantują braku kolejnego urazu, ale w dużym stopniu go minimalizują.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *